Els nombrosos incompliments i la guerra ideològica impulsada pel govern del PP dins de la Diputació d’Alacant han dut als pobles de les comarques alacantines al desordre econòmic i la desatenció injustificada. “És impossible fer-ho pitjor, ens trobem davant de la institució valenciana pitjor gestionada de llarg, el Partit Popular ha usat la Diputació com a mecanisme de venjança per haver perdut la Generalitat i són els pobles i la ciutadania qui ho està pagant” ha destacat el portaveu de la coalició a la Diputació d’Alacant, Gerard Fullana.

5 de desembre de 2016

Incompliment de totes les promeses fetes a  l’inici de la legislatura, govern amb un trànsfuga, institució saturada amb més de 300 obres acumulades, manteniment dels privilegis i escàndol en l’augment de la dotació als partits, reducció de  la inversió als pobles per baix del 35%, atac constant als drets polítics de l’oposició, rehabilitació dels imputats, l’escàndol de les redones i l’augment de les subvencions a dit, sumir als pobles en un estat de guerra, intent de boicot a Xarxallibres,  incompliment de l’ajust pressupostari,  difusió d’informació falsa, impediments a la investigació de la corrupció, boicot al pla de cooperació municipal de la Generalitat… Compromís es planta i afirma que no permetrà ni un minut més esta “caòtica” situació a la Diputació d’Alacant i anuncia que és ja el moment que algú assumisca responsabilitats polítiques a la institució. La coalició exigeix al president César Sánchez que desautoritze al seu vicepresident econòmic, Carlos Castillo,i que reprenga amb responsabilitat i altura política una negociació dels pressupostos amb les forces de l’oposició.

“És impossible fer-ho pitjor, ens trobem davant de la institució valenciana pitjor gestionada de llarg, el Partit Popular ha usat la Diputació com a mecanisme de venjança per haver perdut la Generalitat i són els pobles i la ciutadania qui ho està pagant” ha destacat el portaveu de la coalició de la Diputació d’Alacant, Gerard Fullana. “Eixigim al president que desautoritze immediatament al seu vicepresident econòmic i coordinador dels pressupostos. Convidem a Sánchez a entrar en el pla de cooperació municipal. La absurda batalla política plantejada contra el Consell ha paralitzat la institució. Hi han més de 300 obres pendents, no s’ha complit cap promesa des de l’inici de la legislatura, hem viscut l’escàndol de les redones, l’augment de les subvencions a dit, pràcticament res del que van dir s’ha fet”.

La negativa del PP a participar amb el pressupost ordinari de la institució provincial en el pla de cooperació autonòmic o establir criteris objectius del Pla Objectiva resta autonomia als municipis alacantins i crea desigualtat interprovincial.“Convidem al president a negociar els comptes de la institució, que d’entrada tenen tots el vots de la oposició en contra i un únic a favor que no és del PP, el vot d’un trànsfuga”, ha recordat Fullana.