El president de la Mesa i de la Diputació d’Alacant, César Sánchez, evita que la Comissió Provincial de l’Aigua incloga en el seu ordre del dia i vote una proposta per a reclamar al Govern de Mariano Rajoy que anul·le l’acord del Consell de Ministres de juny amb el qual es va aprovar una taxa per a regantes que constitueix, en plena sequera, un mecanisme inèdit en els 38 anys d’existència del transvasament Tajo-Segura. EL PP s’ha saltat les normes de la pròpia comissió per a no permetre votar una proposta que ha tingut el suport in  voce de les diferents comunitats de regantes, la Generalitat, la Unió i alcaldes com el de Villena.

9 de novembre de 2017

Compromís denuncia l’ús polític que continua fent el Partit Popular de la Mesa de l’Agua. El president de la comissió i de la Diputació d’Alacant, César Sánchez, ha evitat que es votara una proposta del portaveu de Compromís, Gerard Fullana, perquè l’òrgan que vetla per la situació hídrica de les comarques alacantines reclamara al Govern Rajoy la fi del ‘tasazo a l’agricultor’ aprovat el juny passat. La proposta realitzada per la coalició arreplegava les peticions de Riegos de Levante i ha tingut el suport in voce de membres de la comissió presents, des dels representants dels regantes a alcaldes com el de Villena, que no van poder votar-la.

“El de l’aigua és un assumpte que reclama més ciència i menys política. En aquest context, no s’entén que César Sánchez no deixe votar una iniciativa que arreplega les exigències dels regantes als quals ara se’ls reclama que paguen l’aigua la usen o no”, ha considerat Fullana d’una proposta perquè la Mesa s’adherira al Manifest del Levantino por el Agua, de Riegos de Levante, i exigira com a inversions urgents obres que completen els sistemes alternatius de dotació d’aigua tals com la dessalinització, l’aprofitament d’aigües depurades, etc.

La petició de Compromís, qui ha presentat també una moció al plenari de la Diputació en aquest sentit, ha obtingut el suport dels representants de Fecoreva (Federació de la Comunitat de Regantes de la Comunitat Valenciana), la Junta Central de Regantes  de les comarques del Vinalopó, L’Alacantí i la Marina Alta, la Direcció general de l’Aigua i el sindicat agrari La Va unir.

“El PP ha de canviar el xip i deixar de jugar electoralment amb un problema crònic de la nostra geografia”, ha asseverat Fullana, “no entenem a què s’ha degut l’assistència i el discurs de José Císcar, un dels signants del memorándum Tajo-Segura, que tant de mal aquesta fent al camp alacantí i que seguim sense saber què pintava avui ací”.

“No entenem que ens convoquen per a fer anuncis que no serveixen per a millorar en gens la sequera que acuita actualment als regantes. Tampoc que el PP no done suport pública i oficialment les peticions d’un col·lectiu amb el qual ha fet molta demagògia”, ha considerat el portaveu de Compromís.

Per a Compromís la taxa per a regantes acordada en el Consell de Ministres de l 9 de juny constitueix un mecanisme inèdit en els 38 anys d’existència del transvasament Tajo-Segura. Als agricultors, usen o no l’aigua, hauran de pagar un cost anual d’uns 120 euros per hectàrea.