Fullana: “Cada dia sembla més clar que hi ha la intenció d’amagar alguna cosa en el Parttit Popular provincial, s’han acabat les excuses i fem una crida al president de la Diputació al consens i a la voluntat d’investigar els indicis de corrupció política a la Diputació d’Alacant”.  Es confirma  que la votació del dimecres passat sobre la presidència i de la qual va ser triada Raquel Pérez, d’EUPV, com a presidenta és ferma i que no dóna lloc a cap recurs jurídic. Compromís revela una possible maniobra del PP per canviar la normativa de la comissió.

Alacant, 19 de setembre de 2016

Des que Compromís va proposar al plenari la creació d’una comissió d’investigació el darrer mes de febrer per investigar els darrers 12 anys a la Diputació d’Alacant el Partit Popular ha demostrat una capacitat inusitada per paralitzat el procés.  La última maniobra ha consistit a evitar nombrar la presidència i per tant nocomplir amb el dictamen constitutiu que dicatva que dimecres próxima s’havia de convocar la comissió. Una decisió que implica directament al president de la Diputació, única persona que té dita competència. Gerard Fullana, portaveu de Compromís i diputat que va proposar l’obertura de la comissió d’investigació ha destacat que “cada dia sembla més clar que hi ha la intenció d’amagar alguna cosa en el Partit Popular provincial, s’han acabat les excuses i fem una crida al president de la Diputació al consens i a la voluntat d’investigar els indicis de corrupció política a la Diputació d’Alacant”.

Fins a hui a migdia hi havia temps perquè el Partit Popular cumplira amb la normativa que es va aprovar dimecres passat de la comissió d’investigació i que dicta que cada tercer dimecres de mes s’ha de convocar dita comissió. Finalment el Partit Popular ha evitat per dos vies que es puga convocar. D’un costat no ha cumplit amb el resultat de la votació de la sessió constitutiva que dictava que César Sánchez havia de nomenar a Raquel Pérez, d’EUPV, com a presidenta després d’haver guanyat la votació. Al no formalitzar el nomenament la presidenta electa no ha pogut convocar dita comissió. D’altra banda, la via alternativa implicava que el propi César Sánchez la convocara, donat que tenia potestat, però tampoc ha sigut així. D’esta forma, resulta ja impossible complir amb el dictamen constitutiu de dita comissió i que bloquejada per responsabilitat directa del president César Sánchez.

D’altra banda fonts jurídiques de la Diputació han confirmat que l’argument esgrimit pel PP segons el qual el resultat de la votació no va ser l’anunciat per l’oposició no és cert.  La resolucióaprovada per unanimitat a plenari és clara i rotunda, la presidència es decidix per la majoria dels presents a al comissió. Este fet demostra que el PP va oferir una informació falsa als mitjans de comunicació per guanyar temps. De moment han passat 5 dies i el president encara no ha complit la seua obligació de nombrar com a presidenta a la guanyadora de la votació.  Des de Compromís han assegurat que el PP està inclús estudiant retornar la proposta al plenari per canviar així la normativa de votació i mantenir el control d’una comissió que quedaria descafeinada.

Compromís registra una pregunta per saber la quantitat econòmica pública del congrés sobre diputacions

Un congrés copat pel Partit Popular, amb objectius partidistes i on es convida a un imputat per suborn. Estes tres pautes han alarmat al grup Compromís de la Diputació d’Alacant que ha registrat hui una bateria de preguntes per informar-se de la situació. “Ens inquieta saber si s’invertirà diners públics dels alacantins en un congrés marcadament partidista i on es conviden persones investigades per corrupció política”, ha afirmat Gerard Fullana
Compromís ha destacat que este congrés no és més que “un aquelarre dels defensors del statu quo, una aquelarre conservador que vol mantenir els aparells polítics provincials que són caríssims per la ciutadania i provenen de èpoques no democràtiques, nosaltres apostem per retornar autonomia als pobles”